Új trükköket gyakorolunk

2012.07.15. 18:29

     Ezen a hétvégén sikerült elég sokat foglalkozni Cooperrel, többször is kimentem hozzá gyakorolni vele. Pénteken elkezdtük a hátrafele szlalomot meg a kukucs-ot tanulgatjuk. No meg megtanultuk az első frizbis trükkünket is a tegnapi nap folyamán. De csak úgy véletlenül, hirtelen, percek alatt. :-) Aztán utána már tudatosan gyakoroltuk, ha már így alakult.

     A hátrafele szlalomot már érti, nem kell annyira tologatni az orránál fogva a lábam között, már magától is be tud tolatni. Igaz nem mindig talál be, de hát neki sincsenek hátul szemei. :-) Most már egészen jól követi a kezemet (amiben egyenlőre még jutalomfalat van) közben. Ma már meg tudta csinálni mindkét oldalról folyamatosan egymás után a betolatást, szóval már kezd olyan szlalom jellegű lenni a mutatvány. Pedig csak tegnapelőtt mutattam meg neki először. Ezen a héten úgy veszem észre, hogy egészen fogékony megint. Jól lehet vele most új dolgokat tanulni, úgyhogy most erre hajtok rá, amíg ilyen jó hangulatában van.

    A videó elején a kukucs-ot gyakoroljuk. Jelen felfogásban ez annyit tesz ki, hogy amíg én terpeszben állok, ő hátulról bejön a lábam közé és együtt haladunk előre-hátra. Előre már jól megy, hátra még gyakorolni kell, hogy ne lépjen olyan gyorsan hátrafelé, amikor elindulok én is, mert kibújik a lábaim közül, mint ahogy az a videón is látszik. A szalomnál és a kukucs hátrameneténél is a "Hátra" vezényszót használjuk egyenlőre, mert azt már ugye ismeri és tudja. Aztán majd a hátrafele szlalomra kitalálunk valami külön vezényszót meg jelet. Ötleteket szívesen fogadok. :-)

    A frizbis trükkünkről pár szó. Igazából nem is tudom, hogy ez trükknek mondható-e vagy sem, tulajdonképpen egy gyakorlat vagy tudja fene. Nem értek a frizbizéshez. Pláne a kutyás frizbizéshez. :-) Ez abból is látszik, hogy a legtöbbször én vagyok a béna, mert Cooper tuti elkapná a frizbit, ha sikerülne nem ferdén dobnom azt. Szóval a lényeg: én nyújtott lábbal ülök a földön, Coopert pár méterre tőlem lefektetem, majd miközben magam előtt, a lábaim felett feldobom a frizbit, ő nekilódul és a lábaim felett átugorva elkapja azt. Annyiban nehezítjük a dolgot, hogy kicsit néha felemelem az egyik lábam. Párszor ugyan keresztül fut rajtam a drága vagy éppen ráugrik a lábamra, de jót mulatunk közben.

    A felvételeket ma délben vettem fel és a videót most zene nélkül, eredeti hanggal csináltam meg, szóval elég sokat fogjátok hallani az "okos" és "jól van" dícsérő szavakat. :D Meg a klikkert... Cooper imádja, ha szavakkal is dícsérem. Ha valakit zavarna, tessék lehalkítani a hangszórókat. :-)


A bejegyzés trackback címe:

https://cooper-border.blog.hu/api/trackback/id/tr484658268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása